"Tere, Kevad!" kutsub lapsi loodust vaatlema ning tähele panema saabuva kevade märke.

По русски
Summary in English
Vaata ka: "Kevad ärkab!"

Projekti korraldajad:
kevadorg@googlegroups.com

Tehnilised probleemid:
toni@punkt.ee

Projektis "Tere, Kevad! 2009" osaleb 6062 õpilast ja 365 rühma.

Ülevaade Osalejad Vaatlused Viktoriin Pildid Loomad Abiks Korraldajad
Ajakava Facebook Tulemused Haikud Fotod Taimed Ajalugu Toetajad

Riidaja Põhikool

Tutvustus
Oleme Riidaja Põhikooli 5.-9. klassi õpilased. Võtame osa paljudest viktoriinidest, vaatleme, loeme ning osaleme koolis loodusringis. Ringist võtavad osa valdavalt tüdrukud. Poistele meeldib küll viktoriine lahendada, aga loodusringist, kui sellisest nad eriti osa ei võta.
Asukohalt asume me päris kõrvalise koha peal, aga see eest on loodus väga ilus. Ümberringi on palju metsa ning põlde. Pinna reljeef on suhteliselt tasane. Metsloomade üle me kurtma ei pea. Hommikul kooli minnes võib näha rebaseid, kitsesid, jäneseid jne. Suurulukitest on valdav põder, aga neid väga tihti ei näe. Vallas tegutseb edukas jahisektsioon, kes hoiab loomade arvukust kontrolli all. Meie metsades on tõusnud pisut ilveste arvukus ja tänu neile jääb metskitsi pisut vähemaks, sest viimaste aastatega on metskitsi päris palju tekkinud. Ka metssigu jagub meie piirkonnas. Meie kodukohas on ka läbirändajaid, näiteks metshirved ja ka mõned hundid.
Loodusringis räägime me palju nii Eesti loodusest, kui ka välismaisest. Arutleme palju loodusvööndite üle ja, mis taimkate on neile omane. Tavaliselt on meil ring siseruumis, aga kui ilm vähegi võimaldab, siis jalutame väljas. Kevade saabudes tutvume kooli ümbrusega, näiteks, mis lill on esimesena tärganud, vaatleme pungi ja samal ajal õpetaja täiendab meid lisainfoga. Vahe peal käib meil ka ringis külaline, kes räägib mingist teemast, mis on tema hobiga või erialaga seotud. Näiteks märtsi algul käis jahimees, kes rääkis, miks on vaja küttida ning täiendas meid statistikaga loomade arvukuse üle.
„Tere Kevade“ projektist oleme osa võtnud ligi 6 aastat. Püüame olla võimalikult aktiivsed. Koostame küsimusi, saadame luuletusi, joonistame, vaatleme, pildistame ning teeme viktoriini. Kokkuvõtvalt oleme olnud enda arust väga edukad. Õpetaja on meiega väga rahul.
Ka see aasta püüame olla aktiivsed ja kasutada kõikki võimalusi, mida projekt võimaldab.